تازه های تکنولوژی ارتباطات

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

۱۹
ارديبهشت

جلسه ششم که 12 اردیبهشت تشکیل شد متاسفانه به خاطر حال بدی که داشتم نتونستم سر کلاس حاضر بشم ولی بچه ها گفتن که مقاله آنالیز کردن وفرار شده که درباره اینترنت اشیا تو وبلاگمون مطلب بذاریم .


اینترنت اشیا  یا اینترنت چیزها اشاره میکنه به اینکه دستگاه ها ی ما خودشون به اینترنت وصل میشن و با همدیگه هم در ارتباط هستند و هدفش هم اینه که کاربرانی باهوش تر وجود داشته باشن .مثلا دیگه کسی یادش نره هر روز صبح شیر بخوره . بخچال بهش میگه شیر یادت نره .به صورت دقیق تر باید اون رو اینطوری تعریف کنیم :یه سری از اشیا بدون جان که قابلین اتصال بی سیم دارند .پس میتونن تحت نظارت قرار بگیرن کنترل بشن و همچنین با استفاده از نرم افزارهای موبایل به اینترنت وصل بشن.

وسایل ها و ابزارهای زیادی هستند که این تکنولوژی رو ساپورت میکنن .از لوازم پوشیدنی تا لامپ ها و لوازم خانگی ها.

اینترنت اشیا  میتونه در مراکز دزمانی و داروخانه ها و حتی سیستم های حمل و نقل هم استفاده بشه .یکی از بهترین مثال ها در این زمینه ترموستات هایی هستند که به وای فای متصل میشن وبه شما این اجازه زو میدن که به صورت بی سیم دما رو با موبایل خودتون کنترل کنید .

دستگاه هایی که IOT رو ساپورت میکنن حال چه سنسور حرکت باشه چه قفل های در و چه لامپ های حبابی بعضی وقت هابه یه هاب مرکزی متصل هستن  که بهشون اجازه میده به همدیگه وصل بشن. در نهایت هم یه سرویس ابری وجود داره که داده ها رو جمع اوری و انالیز میکنه و مردم میتونن با موبایلشون ببینن که چه اتفاقی افتاده.

  • نرگس یگانه
۱۹
ارديبهشت

جلسه پنجم در تاریخ 28 فروردین 96 برگزار شد .استاد دهکردی در مورد پادکستها سوال کردن که چیکار کردید که ما گفتیم همه کاراش انجام شده فقط باید ادیت شه .و خواستن که در ترلو حتما یه اکانت داشته باشیم  و قرا ر شد که برای جلسه بعد روی دو تا موضوع کار کنیم یکی تصویر مرگ در مطبوعات اینکه مطبوعات چگونه از مردگان استفاده ابزاری می کنند  و موضوع دوم اینکه درباره منافع اقتصادی و سیاسی و فرهنگی یکی از شبکه ها در وبلاگمون بنویسیم .

بعد ما درباره ارجاع به سایت از استاد سوال کردیم که کاملا برامون توضیح دادن .بعد از اون استاد از کیمیا خواست که بیاد نرم افزار ترلو و کار با اون رو برامون توضیح بده و کیمیا خیلی کامل توضیح داد.

در اخر کلاس زهرا اومد نرم افزار پینترس رو معرفی کرد که نرم افزار خیلی جالبی بود و من خیلی خوشم اومد و در نهایت به انواع نظریه ها پرداختیم.


  • نرگس یگانه
۱۹
ارديبهشت

این جلسه که در هفدهم اسفند برگزار شد آخرین جلسه قبل از عید بود . اول کلاس استاد فرمودند که اولین جلسه بعد از عید امتحان تایپ خواهند گرفت وبعد از اون شروع کردند به صحبت درباره نرم افزار وان نوت و زوترو  .کلی از مزیت های این نرم افزار و اینکه تو پایان نامه چقد به کار میاد توضیح دادن .

یه  کار دیگه هم که قرار شد تو ایام عید آمادش کنیم  پادکست بود قرار شد هر دو نفر باهم یه پادکست آماده کنیم .

تو این جلسه یه نرم افزار جدید دیگه که یاد گرفتیم ترلو بود که به قول استاد یه شبکه اجتماعی فوق العاده   است .

4 فرمت جدید و کم حجم هم معرفی کردند که از این قرارند :lit -epub-mobi-djva

در نهایت درمورد چکیده صحبت شد که باید شامل چه چیزهایی باشه  از جمله پیشینه - هدف - روش -یافته و نتیجه .


  • نرگس یگانه