تازه های تکنولوژی ارتباطات

جلسه دوم درس تکنولوژی ارتباطات

دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۲۶ ب.ظ

جلسه دوم کلاس تکنولوژی ارتباطات در تاریخ 3 اسفند 95 برگزار شد در ابتدای کلاس استاد وبلاگ دانشجویان را نقد و بررسی کردند و از شانس بد من وبلاگ من باز نمیشد .

استاد درس را با سوال rss چیست شروع کردند و کیمیا که اطلاعات بیشتری در رابطه با مباحث این درس داره شروع به تو ضیح در مورد اون کرد:

rss  مخفف rich site  summary به معنی چکیده سایت است و به شما امکان می دهد تا از آخرین خبرها و عناوین سایت و یا وبلاگ های مورد علاقه خود باخبر باشید بدون آنکه نیازی داشته باشید به آن سر بزنید.

استاد از دانشجویان خواست که تا پایان ترم یک پادکست یک ساعته ایجاد کنند و مهم نیست محتوای آن چه باشد فقط جذاب باشد و نسخه پایانی را درsound cloud منتشر کنند و تکلیف دوم ما انتخاب یکی از شبکه های ماهواره ای و تفسیر آن با استفاده از یکی از نظریه های گرندد تئوری یا گفتمان یا مبنایی و ... است . 

search & google translate

یک ترفند بسیار کاربردی که این جلسه یاد گرفتیم جستجوی فایل ها با فرمت دلخواه بود به این صورت که تایپ می کنیم :filetype 

و پس از دو نقطه فرمت دلخواه را نوشته و پس از آن  متن جستجو را مینویسیم که فرمت فایل های پاورپوینم ppt  فایل های فشرده pdf  وفایل های اکسل xls  است.

و در نهایت قرار شد که با استفاده از گوگل ترنسلیت ،تیتر اول روزنامه هاآرتص را ترجمه کرده و بیاوریم 

  • نرگس یگانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی