تازه های تکنولوژی ارتباطات

اولین جلسه درس تکنولوژی ارتباطات

دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۰۴ ب.ظ

اولین جلسه درس تکنولوژی ارتباطات با حضور جناب دکتر دهکردی در روز سه شنبه 26بهمن 95 تشکیل شد . پس از انجام مراحل معارفه و آشنایی استاد و دانشجویان استاد فرمودند که برای دانشجویان رشته ارتباطات آشنایی با تکنولوژی های نوین ضروری میباشد.

استاد فرمودند که در هر زمینه ای تسلط بر ابزار کار ضروری است و ابزار ما کیبورد ماست و بنابراین این هفته با آموزش و تمرین تایپ ده انگشتی شروع شد . حروف میانی کیبورد در کلاس تمرین شد و قرار شد باقی آن در منزل تمرین شود.در حین تمرین استاد از بچه ها میخواست دست هایشان را بالا آورده و کلمه ای را تایپ کنند.

سپس استاد درمورد اولین ابزار ارتباطی سوال نمودند که بچه ها جواب هایی دست و پا شکسته دادند و خود استاد شروع به دادن توضیحاتی درباره تلگرا ف و مورس به این صورت نمودند:

تلگراف :

قدیمی ترین تکنولوژی ارتباطات  تلگراف است که توسط مورس اختراع شد ولی به دلیل اینکه دیر به ثبت رساند این اختراع به نام دو نفر دیگر ثبت شد .

کد مورس روشی برای انتقال اطلاعات است که در آن از نقطه و خط استفاده می شود.این کد در ارتباطات تلگراف مورد استفاده قرار می گرفت.

 امروزه با گسترش روش‌های ارتباطاتی پیشرفته‌تر دیگر از کد مورس استفاده‌ای نمی‌شود مگر در برخی مواقع ضروری یا موارد تخصصی 

بیشترین کلمه ای که در تلگراف استفاده می شود sos است (save are sorce) که کد آن اینگونه است :  ...---...

در نهایت استاد فرمودند:

همه دانشجویان برای تولید محتوای نوشتاری باید یک وبلاگ ایجاد کنند و هر هفته گزارش کلاس را در وبلاگ خود یادداشت کنند و در ادامه بیان کردند علاوه بر ایجاد وبلاگ دانشجویان باید در توییتر ،اسکایپ و تلگرام یک حساب کاربری ایجاد کنند و کار با این شبکه های اجتماعی را بیاموزند.

راستی 4 نفر هم میهمان این جلسه داشتیم که از شاگردان دکتر بودند و با بدرقه میهمانان کلاس به اتمام رسید.


  • نرگس یگانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی